Wednesday, August 26, 2009

.:PeRkArA Yg MeMbAtAlKaN PuAsA:.

Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak.Semoga bulan Ramadhan tahun ini menjadi medan untuk kita sama-sama menambahkan amal dan meminimumkan semua perkara yang boleh mengurangkan pahala puasa kita. Sebagai panduan dan peringatan bersama, perkara-perkara yang membatalkan puasa adalah seperti berikut:

~Makan dan minum dengan sengaja
~Bersetubuh dengan sengaja di siang hari
~Muntah dengan sengaja seperti memasukkan jari ke dalam mulut
~Memasukkan sesuatu ke dalam rongga seperti hidung, telinga, dan sebagainya
~Bersalin
~Hilang akal disebabkan gila atau mabuk dengan sengaja
~Kedatangan haid bagi perempuan
~Mengeluarkan mani dengan sengaja pada waktu siang hari tetapi jika bermimpi tidak batal puasanya
~Murtad

Selamat Berpuasa.

Friday, August 21, 2009

.:SaLaM RaMaDhAn:.

Esok da pose,jom rmai2 kita niat pose..... Aku cuma nak kongsi je, mane tau ada yang terlupa niat puasa. Ye la, puasa pun setahun sekali…


Niat puasa ramadhan :

nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa
-Shj aku berpuasa esok hari di bulan ramadhan pada thun ini kerana allah taala



Friday, August 14, 2009

.:PeRgi tak KeMbAli LaGi:.

Al-Fatihah buat ustaz Asri yg telah pg ke rahmatullah





Setiap insan pastikan merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang akan dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayu alunan suara
Cemas di dada lemah tak bermaya
Terbuka hijap di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baiklah atau sebaliknya

Amalan dan taqwa jadi bekalan
Sejahtera, bahagia pulang...kesana

Sekujur badan berselimut putih
Rebah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kanangan
Diiringi doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi

Wednesday, August 5, 2009

.:TuNgGaKaN PTPK:.

Aduss...pening kpala aku huhuhu..duit lg..Pinjaman aku tertunggak RM500.00.Kes tunggakan ni coz ms aku nk tunang dlu,kt 5 bln gk aku xbyr coz nk pkai duit.Skrang dh smp surat warning huhuhu...Skrg byk nk kna pkai duit,nk byr insuran kete lg,nk kwin lg huhuh...Mn nk cri duit... Kakak aku pun dh tnye npe tertunggak coz dia penjamin aku hehehe..Tp aku dh byr 100.00 n bt srt rayuan utk tangguhkan dlu byaran yg tertunggak tu bt sementara ni.PTPK ni klu tertunggak smp 5 rtus ringgit dia akn smp surat la.Dlu dh smp sekali,aku byr skit n wt ryuan coz aku bru kje.



PTPK (PERBADANAN TABUNG PEMBANGUNAN KEMAHIRAN)

Monday, August 3, 2009

.:DeMoNtRasI:.

Ish..Ish...dasyat tol la...risau aku nengoknye...Aku xth pun org nk wt demontrasi,tgh2 syok pilih kasut kt komplek petama tu,tiba2 bunyi kecoh2 je kt luar tu.Kedai2 pun dh mula ttp.Terbantut sume org tgh shoping.Diorg ni pun stu,klu nk bt pun btla kt tmpt lain,ni kt tmpt awam gak,kesian kt org ramai yg xbersalah termasuk aku heheh...Slama ni tgk dlm tv je org kna gas pemedih mata,tp aku dh merasai sendri huhuhuh..pedih wei..Ni sume kes politik punye psal la.Padahal padang merdeka tu bkn main besar lg klu nk bt tunjuk prasaan,stadium pun bkn main besar lg kt malaysia ni,tmpt org tgh shoping gak kna huhuhu...entahla dunia skarg ni....Kesian aku tgk makcik2,budak2 kck yg xbesalah....Tp aku smpatla amk gmbar heheheh...


eh..eh kepala sape lak ni :)

Ni la keadaan dlm komplek petama,sume huru hara




sogo pun tutup,ramai org terkurung dlm tu..


sume g bsuh muka lps kna gas pemedih mata
-Cam knal je sorg tu nk g bsh muka gak ke hehehe...




depan komplek petama




time ni aku bru blh kuar dri petama tu,sempatla amk gmbar polis FRU tu heheh...














.:MaKaN FrEe:.

Haa..korang igt tak yg aku wt announcement yg makan free kt Bukit Jalil tu.Dapat gak aku pg mkn2 heheh...Igt xdpt pg da coz terkurung kt pertama komplek tu hahah....Aku smp sna dlm kul 7 hinggala kul 10mlm huhuhu...Duk sana mcm ade kt kg plak coz sume loghat ganu,xdela nk pelat2 ckp kl heheh..Sampai buncit2 perut aku huhuhu...Bukan aku je buncit,Eri pun sama hahaha...Mcm2 mkanan ada,tp aku byk mkn buah2 je heheh...kt bwh ni ada beberapa kpg gmbr yg smpt amk la...




Ramai jgk ye org ganu kt kl ni..hampir 10ribu gak huhuhuhu....

Buah langsat,duku,manggis,durian dan byk lg aku xamk gmbar..


Salem tengah nyanyi hehe..


(*_*)


Puas hati mkn durian free hhahah..



sempat berposing huhuhu..


mcm2 ade


Blogger templates

Wednesday, August 26, 2009

.:PeRkArA Yg MeMbAtAlKaN PuAsA:.

Selamat menyambut Ramadhan al-mubarak.Semoga bulan Ramadhan tahun ini menjadi medan untuk kita sama-sama menambahkan amal dan meminimumkan semua perkara yang boleh mengurangkan pahala puasa kita. Sebagai panduan dan peringatan bersama, perkara-perkara yang membatalkan puasa adalah seperti berikut:

~Makan dan minum dengan sengaja
~Bersetubuh dengan sengaja di siang hari
~Muntah dengan sengaja seperti memasukkan jari ke dalam mulut
~Memasukkan sesuatu ke dalam rongga seperti hidung, telinga, dan sebagainya
~Bersalin
~Hilang akal disebabkan gila atau mabuk dengan sengaja
~Kedatangan haid bagi perempuan
~Mengeluarkan mani dengan sengaja pada waktu siang hari tetapi jika bermimpi tidak batal puasanya
~Murtad

Selamat Berpuasa.

Friday, August 21, 2009

.:SaLaM RaMaDhAn:.

Esok da pose,jom rmai2 kita niat pose..... Aku cuma nak kongsi je, mane tau ada yang terlupa niat puasa. Ye la, puasa pun setahun sekali…


Niat puasa ramadhan :

nawaitu souma godhin ‘an adaa i, fardhi syahri ramadhaana haadzihis sanati lillahi ta’aalaa
-Shj aku berpuasa esok hari di bulan ramadhan pada thun ini kerana allah taala



Friday, August 14, 2009

.:PeRgi tak KeMbAli LaGi:.

Al-Fatihah buat ustaz Asri yg telah pg ke rahmatullah





Setiap insan pastikan merasa
Saat perpisahan terakhir
Dunia yang fana akan ditinggalkan
Hanya amalan yang akan dibawa

Terdengar sayup surah dibaca
Sayu alunan suara
Cemas di dada lemah tak bermaya
Terbuka hijap di depan mata

Selamat tinggal pada semua
Berpisah kita selamanya
Kita tak sama nasib di sana
Baiklah atau sebaliknya

Amalan dan taqwa jadi bekalan
Sejahtera, bahagia pulang...kesana

Sekujur badan berselimut putih
Rebah bersemadi sendiri
Mengharap kasih anak dan isteri
Apa mungkin pahala dikirim

Terbaring sempit seluas pusara
Soal bicara terus bermula
Sesal dan insaf tak berguna lagi
Hancurlah jasad dimamah bumi

Berpisah sudah segalanya
Yang tinggal hanyalah kanangan
Diiringi doa dan air mata
Yang pergi takkan kembali lagi

Wednesday, August 5, 2009

.:TuNgGaKaN PTPK:.

Aduss...pening kpala aku huhuhu..duit lg..Pinjaman aku tertunggak RM500.00.Kes tunggakan ni coz ms aku nk tunang dlu,kt 5 bln gk aku xbyr coz nk pkai duit.Skrang dh smp surat warning huhuhu...Skrg byk nk kna pkai duit,nk byr insuran kete lg,nk kwin lg huhuh...Mn nk cri duit... Kakak aku pun dh tnye npe tertunggak coz dia penjamin aku hehehe..Tp aku dh byr 100.00 n bt srt rayuan utk tangguhkan dlu byaran yg tertunggak tu bt sementara ni.PTPK ni klu tertunggak smp 5 rtus ringgit dia akn smp surat la.Dlu dh smp sekali,aku byr skit n wt ryuan coz aku bru kje.



PTPK (PERBADANAN TABUNG PEMBANGUNAN KEMAHIRAN)

Monday, August 3, 2009

.:DeMoNtRasI:.

Ish..Ish...dasyat tol la...risau aku nengoknye...Aku xth pun org nk wt demontrasi,tgh2 syok pilih kasut kt komplek petama tu,tiba2 bunyi kecoh2 je kt luar tu.Kedai2 pun dh mula ttp.Terbantut sume org tgh shoping.Diorg ni pun stu,klu nk bt pun btla kt tmpt lain,ni kt tmpt awam gak,kesian kt org ramai yg xbersalah termasuk aku heheh...Slama ni tgk dlm tv je org kna gas pemedih mata,tp aku dh merasai sendri huhuhuh..pedih wei..Ni sume kes politik punye psal la.Padahal padang merdeka tu bkn main besar lg klu nk bt tunjuk prasaan,stadium pun bkn main besar lg kt malaysia ni,tmpt org tgh shoping gak kna huhuhu...entahla dunia skarg ni....Kesian aku tgk makcik2,budak2 kck yg xbesalah....Tp aku smpatla amk gmbar heheheh...


eh..eh kepala sape lak ni :)

Ni la keadaan dlm komplek petama,sume huru hara




sogo pun tutup,ramai org terkurung dlm tu..


sume g bsuh muka lps kna gas pemedih mata
-Cam knal je sorg tu nk g bsh muka gak ke hehehe...




depan komplek petama




time ni aku bru blh kuar dri petama tu,sempatla amk gmbar polis FRU tu heheh...














.:MaKaN FrEe:.

Haa..korang igt tak yg aku wt announcement yg makan free kt Bukit Jalil tu.Dapat gak aku pg mkn2 heheh...Igt xdpt pg da coz terkurung kt pertama komplek tu hahah....Aku smp sna dlm kul 7 hinggala kul 10mlm huhuhu...Duk sana mcm ade kt kg plak coz sume loghat ganu,xdela nk pelat2 ckp kl heheh..Sampai buncit2 perut aku huhuhu...Bukan aku je buncit,Eri pun sama hahaha...Mcm2 mkanan ada,tp aku byk mkn buah2 je heheh...kt bwh ni ada beberapa kpg gmbr yg smpt amk la...




Ramai jgk ye org ganu kt kl ni..hampir 10ribu gak huhuhuhu....

Buah langsat,duku,manggis,durian dan byk lg aku xamk gmbar..


Salem tengah nyanyi hehe..


(*_*)


Puas hati mkn durian free hhahah..



sempat berposing huhuhu..


mcm2 ade