Wednesday, June 22, 2011

.: TaBuNg HaJi :.

Salam sume.....Airis dah ada tabung haji dah..Duit yg org bg time dlm pantang dlu baik aku bka akaun kan..kan..Baru 3 mggu lpas aku buka kan akaun tuk dia..tu pun kt time balik kg ari2..Kalau kt KL ni aku xthu kt mna tabung haji yg berdekatan..Yg aku thu kt tgh2 bdr kl nun huhu..tak sanggup aku nk pg sana ngan jem sana sini ...Nmpaknye pas ni klu nk masukkan duit Airis time blk kg jela heheh...Banyak bank2 kt sni tp org cakap better tabung haji kan...aku pun ada akaun tabung haji ,tp ntah kemana hilang buku nye...kt dlm tu pun ada dlm 30 rgt je kot heheh...Ntah bila nk update balik tabung haji aku tu...:)





Airis dapat tabung free

Ini dia bakal haji hahah...mna thu Insya'allah heheh

Thursday, June 16, 2011

.: AirIs 3 BuLaN:.

Emm...smalam genap da airis 3 bulan..aku pun xprasan smlm 15hb heheh....Skrang mulut dia da bising dah...nk tgur org jek...Pas2 kul 4,5 pg kjutkan mama nk suh lyan dia b'ckap,aku pun lyan kan aje wlupun mata ni ngantuk gile huhuh....Abahnye lak krohhhh2 jek.....

Kepala sya kan botak,harus di tutup heheh....

Mainan pertama sya,mama blikan :))Ralik je sy tgk bnda alah ni pusing2


Kaki ni tak pernah nk duk diam...ank mama ni xbole nerap lg nih...dia dah cba tp berat kot heheh...punggung je dah pusing tp bdan xboleh nk pusing lg

Monday, June 13, 2011

.:AiRis xDe RaMbUt Da:.

Salam....huhu...cian ank mama da botak da heheh...tp xdela botak licin pun..org ckp buang rambut dlm perut sunat kn...tp aku xbuang sume just nipiskan jek...sbb dia pompuan kesian lak nk bg licin,klu laki aku xksh sgt...


Ni je rambut sy yg tgl hehe...

Kasi ttup skit ngn topi kpala sy ni,,malula ;)

Wednesday, June 8, 2011

.:BaLiK KaMpUnG:.

Huhuhu...mlm ni nk blik kg...Kiteorg plan nk blk hjung bln ni...tp akak yg jga airis suh aku cuti 2 ari coz dia pun nk blk kg.Aku xplan pun nk blik ari ni...pikir2 balik baik blik kg gak coz cuti 2 ari cmpur sbtu ahd da 4 ari huhuuh.......

Kg halaman ku huhuuh....gmbar time rye 2009 kot....

Tuesday, June 7, 2011

.:IsTiMeWa SeOrAnG IsTeri Yg Sah:.

Mulianya seorang isteri disisi Allah…

Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak.

Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.Biarlah buruk mana isteri anda, sayangilah mereka…..

Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan… sebagai pengeluar ‘ manusia'.

Tiap-tiap bulan diberi cuti bergaji penuh… 7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah.

Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.. .sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya.

Satu lagi berita gembira untuk wanita, Sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya, Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.

Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak melahirkan anak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga. Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.

Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan dikurniakan dengan pahala extra yang banyak diterima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Alah keatasnya jua..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..
Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya

Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki.
Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu(lelaki),
lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita,
dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Monday, June 6, 2011

.:NyAmUk Oh NyAmUk.:.

Sian si kecik ni kena gigit nyamuk lak...Smp berbintik2 dah muka tu..Bila msa plak nyamuk2 tu dtg serang airis ni heheh...Skali kena byk terus...


Muka slamber je heheh...



Dia dah blaja nk hsp jari huhuh...Smp 10jari mau msuk dlm mulut..mna blh dik oii..mulut tu kck je :))


Blogger templates

Wednesday, June 22, 2011

.: TaBuNg HaJi :.

Salam sume.....Airis dah ada tabung haji dah..Duit yg org bg time dlm pantang dlu baik aku bka akaun kan..kan..Baru 3 mggu lpas aku buka kan akaun tuk dia..tu pun kt time balik kg ari2..Kalau kt KL ni aku xthu kt mna tabung haji yg berdekatan..Yg aku thu kt tgh2 bdr kl nun huhu..tak sanggup aku nk pg sana ngan jem sana sini ...Nmpaknye pas ni klu nk masukkan duit Airis time blk kg jela heheh...Banyak bank2 kt sni tp org cakap better tabung haji kan...aku pun ada akaun tabung haji ,tp ntah kemana hilang buku nye...kt dlm tu pun ada dlm 30 rgt je kot heheh...Ntah bila nk update balik tabung haji aku tu...:)





Airis dapat tabung free

Ini dia bakal haji hahah...mna thu Insya'allah heheh

Thursday, June 16, 2011

.: AirIs 3 BuLaN:.

Emm...smalam genap da airis 3 bulan..aku pun xprasan smlm 15hb heheh....Skrang mulut dia da bising dah...nk tgur org jek...Pas2 kul 4,5 pg kjutkan mama nk suh lyan dia b'ckap,aku pun lyan kan aje wlupun mata ni ngantuk gile huhuh....Abahnye lak krohhhh2 jek.....

Kepala sya kan botak,harus di tutup heheh....

Mainan pertama sya,mama blikan :))Ralik je sy tgk bnda alah ni pusing2


Kaki ni tak pernah nk duk diam...ank mama ni xbole nerap lg nih...dia dah cba tp berat kot heheh...punggung je dah pusing tp bdan xboleh nk pusing lg

Monday, June 13, 2011

.:AiRis xDe RaMbUt Da:.

Salam....huhu...cian ank mama da botak da heheh...tp xdela botak licin pun..org ckp buang rambut dlm perut sunat kn...tp aku xbuang sume just nipiskan jek...sbb dia pompuan kesian lak nk bg licin,klu laki aku xksh sgt...


Ni je rambut sy yg tgl hehe...

Kasi ttup skit ngn topi kpala sy ni,,malula ;)

Wednesday, June 8, 2011

.:BaLiK KaMpUnG:.

Huhuhu...mlm ni nk blik kg...Kiteorg plan nk blk hjung bln ni...tp akak yg jga airis suh aku cuti 2 ari coz dia pun nk blk kg.Aku xplan pun nk blik ari ni...pikir2 balik baik blik kg gak coz cuti 2 ari cmpur sbtu ahd da 4 ari huhuuh.......

Kg halaman ku huhuuh....gmbar time rye 2009 kot....

Tuesday, June 7, 2011

.:IsTiMeWa SeOrAnG IsTeri Yg Sah:.

Mulianya seorang isteri disisi Allah…

Dan betapa berharganya wanita yang bergelar isteri ini pada keluarga, suami dan anak-anak.

Rugi dan binasalah suami-suami yang tidak menghargai isteri mereka kerana isteri inilah yang akan membantu mereka di akhirat kelak.Biarlah buruk mana isteri anda, sayangilah mereka…..

Beruntungnya seorang wanita yg ada rahim ini ialah dia bekerja dengan Tuhan… sebagai pengeluar ‘ manusia'.

Tiap-tiap bulan diberi cuti bergaji penuh… 7 sehingga 15 hari sebulan dia tak wajib sembahyang tetapi Allah anggap diwaktu itu sembahyang terbaik darinya.

Cuti bersalin juga sehingga 60 hari. Cuti ini bukan cuti suka hati tapi cuti yang Allah beri sebab dia bekerja dengan Allah.

Orang lelaki tak ada cuti dari sembahyang.. .sembahyang wajib baginya dari baligh sehingga habis nyawanya.

Satu lagi berita gembira untuk wanita, Sepanjang dia mengandung Allah sentiasa mengampunkan dosanya, Lahir saja bayi seluruh dosanya habis.

Inilah nikmat Tuhan beri kepada wanita, jadi kenapa perlu takut nak melahirkan anak?

Marilah kita pegang kepada tali Allah. Seandainya wanita itu mati sewaktu bersalin, itu dianggap mati syahid, Allah izinkan terus masuk Syurga. Untuk orang kafir dia tak dapat masuk Syurga tapi Allah beri kelonggaran siksa kubur.

Untuk peringatan semua wanita yang bersuami seluruh kebaikan suaminya, semuanya isteri dapat pahala tetapi dosa-dosa suami dia tak tanggung.

Di akhirat nanti seorang wanita solehah akan dikurniakan dengan pahala extra yang banyak diterima di atas segala kebaikan suaminya yang tak disedari. Contohnya bila dia redha suaminya pergi berjemaah di masjid atau ke majlis ilmu, bersedekah.. ganjaran Alah keatasnya jua..

Bila dia lihat suaminya tengah terhegeh-hegeh di titian Sirat dia tak nak masuk syuga tanpa suaminya, jadi dia pun memberi pahalanya kepada suami untuk lepas masuk syurga.Di dunia lagi, kalau suami dalam kesusahan isteri boleh bantu tambah lagi di akhirat.Kalau seorang isteri asyik merungut, mulut selalu muncung terhadap suami dia tak akan dapat pahala extra ini.

Manakala suami pula mempunyai tugas-tugas berat didalam dan di luar rumah, segala dosa-dosa anak isteri yang tak dididik dia akan tanggung ditambah lagi dengan dosa-dosa yang lain..
Dinasihatkan kepada semua wanita supaya faham akan syariat Allah agar tidak derhaka denganNya

Sesungguhnya wanita dijadikan daripada rusuk kiri lelaki.
Dia bukan dicipta dari kepala ke kaki,juga bukan dari tapak kaki.
Dia dicipta dari sebelah rusuk kiri lelaki supaya dia hampir kepada kamu(lelaki),
lengan lelaki dicipta untuk mempertahankan wanita,
dekat dengan hati lelaki untuk disayangi.

Monday, June 6, 2011

.:NyAmUk Oh NyAmUk.:.

Sian si kecik ni kena gigit nyamuk lak...Smp berbintik2 dah muka tu..Bila msa plak nyamuk2 tu dtg serang airis ni heheh...Skali kena byk terus...


Muka slamber je heheh...



Dia dah blaja nk hsp jari huhuh...Smp 10jari mau msuk dlm mulut..mna blh dik oii..mulut tu kck je :))