Monday, June 16, 2014

.:Dugaan mengandung:.

Assalamualaikum....lama gile kot tak update hihi....tp aku tetap baca blog korag   sume...Pregnant kali ni amat mencabar dan macam2 dugaan Allah bagi pada aku.Pada trimister  pertama aku alah takdela teruk sgt smp muntah2,tp bila dtg loya tu tahap mencabar jgk...makanan pun tak boleh tgk terus kembang tekak...nasi lagila tak boleh nak makan...Dan masuk trimester ke 2,aku dah blh makan..4 bulan kandungan aku dah ada selera mkn mcm biasa dah...masuk pulak kandungan 5 bulan lbh dugaan dtg lg...
Allah....kaki,tgan,muka aku naik gatal2 smp muka membengkak...bengkak muka nasib baik hanya 3 hari...tp tgn,kaki aku doktor sahkan ekzema disebabkan hormon mengandung smpla sekarang aku 6 bulan lbh.Gatal2 masih lg menyelubungi aku huhu...sekarang hari2 menggaru sana sini...kulit pun dah tak cantik,kata doktor lpas bersalin baru ilang sume kegatalan aku ni,Allah.....sgt besar ujian Allah bg pada aku kali ni....Lagi 3 bulan  nak tunggu bersalin,lagi 3 bulan jgk aku kena hadap kegatalan ni....Ya Allah,aku redha dengan ujian Mu ini...Mungkin ada org lain lg teruk dari aku kan....

2 comments:

achiek anis said...

lebih kurang je due adik airis ni...ngeee

Fieda Eryda said...

a'ah...due kite 24.9.2014 hihi

Blogger templates

Monday, June 16, 2014

.:Dugaan mengandung:.

Assalamualaikum....lama gile kot tak update hihi....tp aku tetap baca blog korag   sume...Pregnant kali ni amat mencabar dan macam2 dugaan Allah bagi pada aku.Pada trimister  pertama aku alah takdela teruk sgt smp muntah2,tp bila dtg loya tu tahap mencabar jgk...makanan pun tak boleh tgk terus kembang tekak...nasi lagila tak boleh nak makan...Dan masuk trimester ke 2,aku dah blh makan..4 bulan kandungan aku dah ada selera mkn mcm biasa dah...masuk pulak kandungan 5 bulan lbh dugaan dtg lg...
Allah....kaki,tgan,muka aku naik gatal2 smp muka membengkak...bengkak muka nasib baik hanya 3 hari...tp tgn,kaki aku doktor sahkan ekzema disebabkan hormon mengandung smpla sekarang aku 6 bulan lbh.Gatal2 masih lg menyelubungi aku huhu...sekarang hari2 menggaru sana sini...kulit pun dah tak cantik,kata doktor lpas bersalin baru ilang sume kegatalan aku ni,Allah.....sgt besar ujian Allah bg pada aku kali ni....Lagi 3 bulan  nak tunggu bersalin,lagi 3 bulan jgk aku kena hadap kegatalan ni....Ya Allah,aku redha dengan ujian Mu ini...Mungkin ada org lain lg teruk dari aku kan....

2 comments:

achiek anis said...

lebih kurang je due adik airis ni...ngeee

Fieda Eryda said...

a'ah...due kite 24.9.2014 hihi