Tuesday, September 27, 2011

.:1St SoLiD FooD:.

Airis da 6 bulan..dah leh makan mknan pejal...So aku gigih masak mkanan airis hehehe...Nestum tu aku bg gak tp dia xnak mkn sgt...Airis lbih suka makan masakan mama kot huhu....Aku pun bkn seorang mama yg rajin sgt....Lagi2 nk bgun awal2 pg utk msk bubur untk bekal kan airis kt pengasuh hehhe...So aku ada byk baca info kat tenet...aku buat yg senang2 jek...

Ini adalah beras yg sudah di blend and leh simpan lama...Beras ni basuh dulu smpai bersih and tos sampai kering..Bila dah kering bru leh blend..Nak msk pun cepat je huhuh..dlm 20 minit dah msk bubur nasi ni:))

Ini lak puri carrot yg aku frozen kan...leh tahan 2 minggu...Puri ni taruk je dlm bubur nasi td
n leh mkn dah...

Ni bekpes airis...puri pisang + biskut rusk farley's

Bubur nasi + puri carot


Puri brokoli



Best kan masakan mama hehehhe....

No comments:

Blogger templates

Tuesday, September 27, 2011

.:1St SoLiD FooD:.

Airis da 6 bulan..dah leh makan mknan pejal...So aku gigih masak mkanan airis hehehe...Nestum tu aku bg gak tp dia xnak mkn sgt...Airis lbih suka makan masakan mama kot huhu....Aku pun bkn seorang mama yg rajin sgt....Lagi2 nk bgun awal2 pg utk msk bubur untk bekal kan airis kt pengasuh hehhe...So aku ada byk baca info kat tenet...aku buat yg senang2 jek...

Ini adalah beras yg sudah di blend and leh simpan lama...Beras ni basuh dulu smpai bersih and tos sampai kering..Bila dah kering bru leh blend..Nak msk pun cepat je huhuh..dlm 20 minit dah msk bubur nasi ni:))

Ini lak puri carrot yg aku frozen kan...leh tahan 2 minggu...Puri ni taruk je dlm bubur nasi td
n leh mkn dah...

Ni bekpes airis...puri pisang + biskut rusk farley's

Bubur nasi + puri carot


Puri brokoli



Best kan masakan mama hehehhe....

No comments: