Thursday, May 2, 2013

.:Rasulullah is my Doctor wif Makanan Sunnah:.

Assalamualaikum...ari tu aku ada post buku Rasulullah ni...Tp aku tak baca habis lg..baru baca sikit aku dah terpikat dengan cara beliau..

Hari ni laju je aku pergi kedai arab beli makanan sunnah...Selama ni aku tak buka mata pun tentang makanan sunnah ni..hanya pandang ubat-ubatan moden semata2..Oleh itu jangan kita taksub sgt dengan ubatan moden sehingga la kita lupa makanan sunnah nabi.Subhanallah betapa magic nya cara perubatan Rasulullah kita...Buku tu sudah terpahat dlm hatiku....Insha Allah akan aku amalkan sampai bila2...Pagi td aku dah suapkan minyak zaitun kt airis,alhamdulillah dia suka...



Bagi penyakit lahir Allah s.w.t menetapkan peraturan atau sunnatullah. setiap penyakit yang menimpa manusia terdapat ubatnya sebagaimana sabda Rasulullah saw:
" Setiap penyakit ada ubatnya, diketahui oleh orang yang berilmu dan tidak diketahui oleh orang yang tidak berilmu kecuali tua dan mati."

No comments:

Blogger templates

Thursday, May 2, 2013

.:Rasulullah is my Doctor wif Makanan Sunnah:.

Assalamualaikum...ari tu aku ada post buku Rasulullah ni...Tp aku tak baca habis lg..baru baca sikit aku dah terpikat dengan cara beliau..

Hari ni laju je aku pergi kedai arab beli makanan sunnah...Selama ni aku tak buka mata pun tentang makanan sunnah ni..hanya pandang ubat-ubatan moden semata2..Oleh itu jangan kita taksub sgt dengan ubatan moden sehingga la kita lupa makanan sunnah nabi.Subhanallah betapa magic nya cara perubatan Rasulullah kita...Buku tu sudah terpahat dlm hatiku....Insha Allah akan aku amalkan sampai bila2...Pagi td aku dah suapkan minyak zaitun kt airis,alhamdulillah dia suka...



Bagi penyakit lahir Allah s.w.t menetapkan peraturan atau sunnatullah. setiap penyakit yang menimpa manusia terdapat ubatnya sebagaimana sabda Rasulullah saw:
" Setiap penyakit ada ubatnya, diketahui oleh orang yang berilmu dan tidak diketahui oleh orang yang tidak berilmu kecuali tua dan mati."

No comments: