Friday, July 26, 2013

.:Wean off-cubaan pertama:.

Assalamualaikum....Sebelum ni aku ada ckp nak wean off kan airis tp tak sanggup lgkan hehe...Airis dah nak msuk 2 tahun 5 bulan masih susu badan lg...Sebenarnya nak wean off anak ni kena berjiwa kental tau...tp entahla aku ni mudah cair kot hihih....semalam cubaan pertama nk tgk airis mcm manakan...aku sapukan asam jawa dkt nenen hehe...Pastu airis mtk nenen,dia tgk nenen lain mcm je,pastu dia ckp 'mama darah kt nenen'hahaha...pastu dia hisap muka terus berubah..dia ckp lg 'das (pedas) nenen mama' pastu nangis2 tak dpt nenen...kt situ aku dah cair huhu....mmg tak berjiwa kental lg aku ni...Selang berapa minit dia mtk lg,pastu tilik nenen aku...tiba2 dia ckp 'mama asuh (basuh) nenen dulu...ayis nk nenen ni...hahaha...adoi anak buat mama tergelak pulok...Cubaan pertama adalah FAILED....ada masa nak buat cubaan ke 2 lak...

4 comments:

achiek anis said...

hehe....pandai airis ek..

nnt my airis cmne la pulak..

skg baru 1 tahun 3 bulan...

jauh lagi perjalanan penyusuan ni...

Fieda Eryda said...

hehe...cayok2..

mama ila said...

salam kenal..ila follow sini yer =)

Fieda Eryda said...

salam mama ila...:)

Blogger templates

Friday, July 26, 2013

.:Wean off-cubaan pertama:.

Assalamualaikum....Sebelum ni aku ada ckp nak wean off kan airis tp tak sanggup lgkan hehe...Airis dah nak msuk 2 tahun 5 bulan masih susu badan lg...Sebenarnya nak wean off anak ni kena berjiwa kental tau...tp entahla aku ni mudah cair kot hihih....semalam cubaan pertama nk tgk airis mcm manakan...aku sapukan asam jawa dkt nenen hehe...Pastu airis mtk nenen,dia tgk nenen lain mcm je,pastu dia ckp 'mama darah kt nenen'hahaha...pastu dia hisap muka terus berubah..dia ckp lg 'das (pedas) nenen mama' pastu nangis2 tak dpt nenen...kt situ aku dah cair huhu....mmg tak berjiwa kental lg aku ni...Selang berapa minit dia mtk lg,pastu tilik nenen aku...tiba2 dia ckp 'mama asuh (basuh) nenen dulu...ayis nk nenen ni...hahaha...adoi anak buat mama tergelak pulok...Cubaan pertama adalah FAILED....ada masa nak buat cubaan ke 2 lak...

4 comments:

achiek anis said...

hehe....pandai airis ek..

nnt my airis cmne la pulak..

skg baru 1 tahun 3 bulan...

jauh lagi perjalanan penyusuan ni...

Fieda Eryda said...

hehe...cayok2..

mama ila said...

salam kenal..ila follow sini yer =)

Fieda Eryda said...

salam mama ila...:)